Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Model vzdělávání uživatelů v oblasti IT
Drdlová, Světlana ; Havelka, Radek (oponent) ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce)
V této diplomové práci je provedena analýza vstupních znalostí zaměstnanců a analýza obchodní společnosti, která působí v oblasti vzdělávání IT. Na základě této analýzy je vytvořen model vzdělávání, který má zvýšit efektivitu výuky a současně zlepšit využívání moderních informačních technologií v dané firmě a také pomoci v osobnostním rozvoji zaměstnanců a tím i zvýšit jejich spokojenost a loajalitu vůči obchodní společnosti, v níž pracují.
Studie efektivnosti podnikového vzdělávání ve strojírenském podniku
Kabelíková, Kateřina ; Ing. Eva Rousová, Ph.D (oponent) ; Jurová, Marie (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá nastavením procesu hodnocení efektivity vzdělávání ve strojírenském podniku. Je vybráno několik konkrétních aktivit, na kterých je nejdříve provedena analýza, poté je nastaven a aplikován systém hodnocení. Účelem práce je nastavení efektivního využívání firemních zdrojů pro vzdělávání zaměstnanců a způsob jejich hodnocení. Cílem celého procesu je nastavení hodnocení efektivity vzdělávání u konkrétní aktivity.
Analýza a optimalizace vzdělávacího systému z hlediska zajištění efektivního firemního vzdělávání v konkrétní organizaci.
Bukovská, Simona ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Vaněček, David (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou a optimalizací firemního systému vzdělávání v konkrétní organizaci. Teoretická část práce vymezuje pomocí odborné literatury základní pojmy spojené se vzděláváním a rozvojem zaměstnanců, zaměřuje se na problematiku firemního vzdělávání a provázanost se strategií organizace a mimo jiného také na základní procesy a metody systémového vzdělávání. Dále s využitím dostupných interních dat a informací popisuje organizační strukturu a současný stav firemního vzdělávání zaměřeného na řadové zaměstnance a vedoucí pracovníky vybrané části organizace. V práci je představena metodologie kvalitativního výzkumu doplněna o kvantitativní metodu v podobě dotazníku, který byl využit v první fázi výzkumného šetření pro získání širokého a rozmanitého portfolia dat od co největšího počtu zúčastněných respondentů. Tato fáze má status předvýzkumu, neboť utváří podklad pro realizaci a konkretizaci výzkumných rozhovorů. Následně v dalších fázích výzkumu bylo přistoupeno k metodám kvalitativního výzkumu za využití polostrukturovaných rozhovorů s náhodně vybranými řadovými a vedoucími pracovníky s cílem vypozorovat a určit vliv, efektivitu a dopad doposud využívaných vzdělávacích aktivit vybrané skupiny pracovníků. Součástí výzkumu je také ucelená analýza dostupných interních...
Hodnotová orientace a morální zodpovědnost ve firemním vzdělávání Hasičského záchranného sboru.
Drahovzalová, Dominika ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Chrz, Vladimír (oponent) ; Hoskovcová, Simona (oponent)
Firemní vzdělávání současnosti nemusí sloužit jen k předávání odborných postupů a znalostí ale také k rozvoji hodnot a morálních zásad, které práce požaduje a které zaměstnancům pomáhají lépe se orientovat a fungovat v organizační kultuře. Pro asičský záchranný sbor České republiky je toto soužití s vnitřní ku zásadní, protože je od zaměstnanců a příslušníků vyžadováno nejen vnitřně, ale i legislativními předpisy e zásadně spojeno se smyslem sboru: hránit životy a zdraví obyvatel, životní prostředí, zvířata a majetek před požáry a jinými mimořádnými událostmi a krizovými situacemi Tato výzkumná práce přináší vhled do interního vzdělávání Hasičského záchranného sboru České republiky a do hodnotového nastavení hasičské firemní ílem práce zmapovat, jakým způsobem se vyvíjí či mění hodnotová orientace a morální zodpově příslušníků i zaměstnanců hasičského sboru a zda jsou tyto změny v absolvovaným vnitřním vzděláváním. Pro dosažení tohoto cíle byl proveden explorační výzkum na řad hasičů a studentů rozdělených dl olvovaného pracovního vzdělání, kteří vyplňovali sadu sebeposuzovacích škál, dilematických situací a otázek, mapujících právě jejich morálně notové nastavení. Nad rámec hasičské práce se text zabývá výzkum oblasti morálky vzdělávání dospělých a přináší vodítka, jak přistoupit k měření pozorování.
Vzdělávání a rozvoj vybrané skupiny zaměstnanců konkrétní organizace
Vostrá, Karolína ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Kolek, Jindřich (oponent)
Diplomová práce se zabývá vzděláváním a rozvojem vybrané skupiny zaměstnanců konkrétní organizace. Cílem diplomové práce je v konkrétní organizaci popsat, analyzovat a zhodnotit současný stav vzdělávání a rozvoje vybrané skupiny zaměstnanců a navrhnout případná doporučení pro zlepšení. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části práce jsou vymezeny relevantní pojmy z oblasti andragogiky, managementu vzdělávání a řízení lidských zdrojů ve vztahu ke zkoumané problematice. Empirická část sestává z metodologie a výzkumu v oblasti vzdělávání a rozvoje zaměstnanců. Výzkum je rozdělen do dílčích fází, které popisují, analyzují a vyhodnocují současný stav vzdělávání a rozvoje vybrané skupiny zaměstnanců. Obsahem empirické části je též popis konkrétní organizace a definice vybrané skupiny pracovníků, kterou tvoří všichni zaměstnanci na pracovní pozici IT Konzultanta IS. Výzkumné šetření je realizováno kombinací kvalitativní a kvantitativní strategie. Využita je metoda dotazování za použití techniky polostrukturovaného rozhovoru a dotazníku a metoda studia interních dokumentů organizace. Získaná data jsou analyzována technikou otevřeného kódování a metodou vytváření trsů seskupena do kategorií. Závěr práce zahrnuje souhrnné výsledky výzkumného šetření, které zodpovídají stanovené...
Analýza systému vzdělávání v organizaci
Čermáková, Michaela ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kursch, Martin (oponent)
Předmětem této práce bude popsat a zhodnotit současný vzdělávací systém ve vybrané organizaci a analyzovat vzdělávací potřeby zaměstnanců, jejich motivaci a bariéry pro další vzdělávání. Práce bude rozdělena do dvou částí. Jedná se o teoretickou část a empirickou část. Teoretická část popíše základní pojmy spojené s personálním řízením, úkoly a strategií řízení lidských zdrojů a významem vzdělávání pro organizaci. Dále se bude věnovat významu motivace zaměstnanců k dalšímu vzdělávání a bariérami, které ve vzdělávání zaměstnancům brání. Řešena bude problematika cílů a filozofie vzdělávání, systému vzdělávání, procesu vzdělávání a metod vzdělávání. Text bude čerpat z tuzemské, ale i zahraniční literatury. Další kapitola se bude věnovat analýze systému vzdělávání zaměstnanců ve vybrané organizaci, která se bude opírat o případovou studii a následně interpretaci získaných dat. Výzkum bude realizován v první fázi formou dotazníkového šetření, následovanou druhou fází a sice přímými rozhovory se zaměstnanci dané pobočky organizace a jejich vedoucím pracovníkem zodpovědným za oblast vzdělávání. V závěru budou shrnuta veškerá zjištění plynoucí z výzkumu, zhodnocena míra dosažení stanovených cílů a samozřejmě zde budou uvedena i doporučení řešení případných nedostatků ve vzdělávání zjištěných při výzkumu....
Aktuální trendy využívání digitálních nástrojů ve firemním vzdělávání
Dobaka, Emil ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Organizace v ČR bez ohledu na to, zda se jedná o veřejné instituce či soukromé podniky, aktuálně zohledňují při transformaci svých činností zejména faktor potřeby digitalizace svých procesů. Především v posledních dvou předchozích letech události vyrovnávání se s dopady šíření onemocnění COVID-19 významně ovlivnily potřeby a jednání společenských celků v oblastech uspořádání a organizace práce. Uvedený fenomén urychlil využívání digitálních nástrojů v oblasti dalšího vzdělávání a navázal tak na změny například ve výrobním sektoru v konceptu Průmysl 4.0 podporované Ministerstvem průmyslu a obchodu. Narůstající dynamika vývoje a nabídky digitálních nástrojů pro oblast vzdělávání však staví specialisty na vzdělávání v soukromém sektoru před rozhodování, které z nabízených nástrojů jsou skutečným přínosem anebo jen neefektivním experimentem bez pozitivních dopadů na jejich podniky. Práce se zabývá problematikou aktuálního vývoje nabídky digitálních nástrojů pro firemní vzdělávání. Cílem je identifikovat a charakterizovat aktuálně nabízené digitální nástroje pro podnikové vzdělávání v ČR. Provést jejich klasifikaci dle způsobu jejich využití v procesu přípravy, realizace, vyhodnocování a řízení dalšího vzdělávání. Důraz je kladen na shrnutí pozitivních i negativních faktorů při jejich využití v...
Systém vzdělávání pracovníků ve vybrané organizaci
Krajčinovská, Zdeňka ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Práce na téma Systém vzdělávání pracovníků ve vybrané organizaci se zaměřuje na vzdělávací systém firmy podnikající v automobilovém průmyslu. Jedná se o střední firmu čítající cca 150 zaměstnanců. Firma si pro dosažení vzdělávacích cílů zvolila jako vzdělávací strategii kompetenční model, tzn., že ve firmě je vypracována kompetenční matice, která vyobrazuje, jaké kompetence jsou nutné pro výkon jednotlivých pracovních pozic. Cílem práce je analyzovat a popsat vzdělávací strategii zkoumané společnosti, identifikovat problematické oblasti a navrhnout možná zlepšení. Práce je rozdělena na teoretickou část, vycházející ze studia odborné literatury a empirickou část, zabývající se zjišťováním skutečného stavu fungování systému vzdělávání ve firmě pomocí analýzy dokumentů a strukturovaného rozhovoru s manažerem HR. V teoretické části jsou zkoumány teoretické poznatky jednotlivých autorů k uvedení čtenáře do problematiky, je zde např. vysvětlení základních pojmů z oblasti firemního vzdělávání, fáze vzdělávání, vzdělávání z pohledu strategického nebo kompetenčního přístupu ke vzdělávání. V praktické části je stanovena metodologie výzkumu, popsána vybraná společnost, vzdělávací strategie firmy a analýza problémových oblastí společnosti na základě studia vnitropodnikových materiálů a strukturovaného...
Interní koučink
Chloubová, Šimona ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Předložená práce se zabývá programy interního koučinku v organizacích. Na základě teorie metody koučinku a modelů koučinku rozebírá jeho formy a popisuje proces koučovacího rozhovoru. Vymezuje koučování oproti psychoterapii a mluví o mluví o roli kouče a požadavcích na jeho odbornost v oblasti metodiky. Práce popisuje programy interního koučinku obecně a na konkrétních případech z praxe. Zabývá se důvody zavádění a výhodami interního koučinku oproti koučinku externímu. Součástí je i model programu interního koučinku pro advokátní kancelář, který ukazuje možné propojení interního koučinku s firemními procesy a s konceptem klíčových kompetencí organizace. Práce nesleduje pouze současné modely interního koučinku, ale hodnotí je a stanovuje možný potenciál rozvoje programů interního koučinku v organizacích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.